O Millenialsach, czyli dzisiejszych 30-parolatkach, krąży wiele mitów. Dla inwestorów jednak liczą się fakty. A te są takie, że to właśnie przedstawiciele pokolenia Y są dziś najbardziej aktywni na rynku nieruchomości. Generują większość zapytań na portalach z ofertami i co ważne, nie interesuje ich tylko zakładka „Sprzedaż”. Co 5. jest zdecydowany do końca życia… wynajmować[1]. W jakie mieszkanie zainwestować, żeby chciał się do niego wprowadzić Millenials?

 

Pokolenie Y to – w zależności od źródeł – osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 r. (choć zdaniem niektórych badaczy, górną granicą powinien być rok 1994, 1996 lub 1997). Millenialsi później niż ich rodzice i dziadkowie wyprowadzają się z domów, zakładają rodziny i płacą za pierwsze nieruchomości. Robią to za to z rozmachem. Dane rynkowe pokazują, że pokolenie Y wybiera na swoje cztery kąty większe i ładniejsze mieszkania niż poprzednie generacje[2]. Co ważne, wielu Millenialsów świadomie rezygnuje z zakupu i decyduje się na wynajmowanie mieszkania. Przez parę, paręnaście lat, a nawet przez całe życie. To nie tylko kwestia inflacji i trudności w dostępie do kredytowania – życie „na cudzym” to trend, który stopniowo, ale wyraźnie rośnie w siłę, w miarę jak na rynku nieruchomości zaczynają być aktywne młodsze pokolenia, ceniące sobie mobilność i niezależność.

 

To m.in. dlatego Millenials może być najemcą idealnym. Warto zainwestować w mieszkanie, w którym będzie chciał mieszkać, a następnie ogłosić je w sposób, który zachęci go do kontaktu.

 

Mieszkanie blisko pracy

 

Z badania National Association of Realtors pt. “2021 Home Buyers and Sellers Generational Trends Report” wynika, że dogodny dojazd do pracy i generalnie życie w dzielnicy „właściwej” ze względu na wykonywany zawód to dla Millenialsa absolutnie kluczowe kwestie. Z drugiej strony prawie połowa przedstawicieli pokolenia Y chce mieszkać na przedmieściach. Woli to zarówno od życia na wsi, jak i od „betonozy” centrów miast. Dlatego inwestorzy, którzy chcą skierować swoją ofertę w szczególności do osób z pokolenia Y, powinni szukać mieszkań w modnych, zielonych lokalizacjach, które nie będą położone w samym centrum, ale będą z nim dobrze skomunikowane.

 

Liczy się też bliskość restauracji, sklepów, punktów usługowych, a także szkół, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych. Osiedlem jakby skrojonym pod te potrzeby Millenialsa wydaje się być Modena, którą Cordia buduje w Poznaniu, na terenie historycznych zakładów odzieżowych. Jeżyce, gdzie powstaje osiedle, to bardzo modna dzielnica. To właśnie tu znajdują się popularne wśród poznaniaków restauracje, kawiarnie, kina i teatry. Jest tu też sporo zieleni, a na kultową ulicę Św. Marcina i dalej, na Stary Rynek można dojechać w zaledwie kilka minut tramwajem lub rowerem. Studenci na pewno ucieszą się również z bliskości uczelni wyższych – w odległości zaledwie 1,5 km znajduje się Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Uniwersytet Ekonomiczny i Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego.

Krakowskie osiedle Safrano również może stać się atrakcyjnym miejscem do życia dla młodych. W sąsiedztwie znajduje się kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego, do którego spacer zajmie 15 min. Nie sposób pominąć także okolicy ulic Czerwonych Maków i Bobrzyńskiego powstało nowoczesne centrum biznesowe, które stanowi siedzibę dla wielu przedsiębiorstw m.in. Comarch, Bielenda, Wawel, Allpro.

Kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego

 

Dwa pokoje najlepsze pod wynajem

 

Zgodnie z danymi międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, najlepiej wynajmują się mieszkania dwu- i trzypokojowe, których zaletą z punktu widzenia inwestora jest też to, że można je stosunkowo łatwo sfinansować bez kredytu[3]. To najbardziej popularne układy także wśród Millenialsów. Te preferencje zostały uwzględnione m.in. na osiedlu Jerozolimska w Krakowie, które Cordia realizuje głównie z myślą o inwestorach. Aż 124 ze 159 apartamentów dostępnych w ofercie osiedla to mieszkania dwupokojowe. Poza tym Jerozolimska jest położona w bardzo dobrej lokalizacji, z bogatą infrastrukturą wokół i terenami zielonymi po drugiej stronie ulicy.

 

Zieleń i ekologia

 

Dlaczego wspominamy o terenach zielonych? Bo Millenialsi są pierwszym pokoleniem, które przywiązuje do nich tak dużą wagę. To osoby, których świadomość ekologiczna jest znacznie większa niż starszych pokoleń. To także powinien brać pod uwagę inwestor, który chce wynajmować mieszkanie generacji Y. W mieszkaniach budowanych współcześnie jest więcej zielonych rozwiązań, dlatego to one bardziej niż mieszkania z rynku wtórnego będą odpowiadać na eko-potrzeby najemców z pokolenia Y. Na osiedlach budowanych przez Cordię wysoki odsetek powierzchni biologicznie czynnej to standard. Cordia stosuje też w swoich inwestycjach takie rozwiązania jak ogrody retencyjne, rośliny oczyszczające powietrze czy nawiewniki antysmogowe. W Modenie przewidziano budki dla jeżyków, a np. na gdańskim osiedlu Villa Jaśkowa Dolina – poidełka dla ptaków i hotele dla owadów. Na wszystkich osiedlach są też stacje do ładowania samochodów elektrycznych.

 

Villa Jaśkowa Dolina - Stage II

 

Komunikacja to klucz

Ogłoszenie mieszkania w sposób atrakcyjny dla Millenialsa jest prawie tak samo ważne jak sam lokal. Warto pamiętać, że to pierwsze pokolenie, dla którego świat cyfrowy jest naturalnym środowiskiem. Pokolenie Y lubi kupować i kontaktować się online. Według danych Zillow, blisko 60 proc. Millenialsów deklaruje, że nie miałoby problemu z zakupem lokalu, który oglądało tylko online[4]. Inwestor, który chce wynająć mieszkanie Millenialsom, powinien więc uzupełnić ogłoszenie o multimedia, które pomogą potencjalnym najemcom podjąć decyzję. Profesjonalne zdjęcia to must-have. Atrakcyjnym „bonusem” będzie natomiast video albo wycieczka 3D.

 

Właściciel mieszkania wynajmowanego osobom z pokolenia Y powinien też nastawić się na to, że jego najemcy będą chcieli wymieniać informacje głównie za pośrednictwem sms-ów i internetowych komunikatorów. Czy to na etapie podejmowania decyzji o najmie, czy potem, w toku trwania umowy, Millenialsi będą najprawdopodobniej dążyli do tego, żeby komunikować się za pomocą tekstu. Telefony są w rozumieniu tego pokolenia zarezerwowane dla pilnych, wymagających natychmiastowego wyjaśnienia kwestii.

 

 

[1] Pokolenie Y to największa grupa szukająca nieruchomości – zobacz, czego pragną millenialsi | Domiporta

[2] Rynek mieszkaniowy: wpływ millenialsów (investopedia.com)

[3] Mieszkaniówka na rozdrożu. Jak pandemia, wojna i inflacja zmieniają rynek mieszkaniowy? (cld.bz)

[4] Prawie 40% Millenialsów czuje się komfortowo kupując dom online (prnewswire.com)

Zapytaj o ofertę

Twoje dane

Pola oznaczone * są polami obowiązkowymi.

Podanie adresu email jest niezbędne w celu wysłania oferty, a numer telefonu jest konieczny z uwagi na potrzebę precyzyjnego omówienie potrzeb Klienta w związku z zamówieniem przez niego oferty.

Kryteria nieruchomości

Wybierz inwestycje

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i mają zastosowanie Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.

Błąd wysyłania wiadomości, spróbuj ponownie później.

Dziękujemy za przesłanie zapytania!

Odpowiemy najszybciej, jak będzie to możliwe.

Twoja prośba o ofertę

  • Inwestycje:
  • Ilość pokoi:

Zapytaj o ofertę

Twoje dane

Pola oznaczone * są polami obowiązkowymi.

Podanie adresu email jest niezbędne w celu wysłania oferty, a numer telefonu jest konieczny z uwagi na potrzebę precyzyjnego omówienie potrzeb Klienta w związku z zamówieniem przez niego oferty.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i mają zastosowanie Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.

Błąd wysyłania wiadomości, spróbuj ponownie później.

Dziękujemy za przesłanie zapytania!

Odpowiemy najszybciej, jak będzie to możliwe.

Twoja prośba o ofertę

  • Mieszkania:
  • Inwestycje:
  • Ilość pokoi:

Zapisz się do newslettera

Twoje dane

Wybierz miasto, którym jesteś zainteresowany

Pola oznaczone * są polami obowiązkowymi.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i mają zastosowanie Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google.

Błąd wysyłania wiadomości, spróbuj ponownie później.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Od teraz będziesz otrzymywać od nas informacje o nowych inwestycjach, promocjach i innych ważnych wydarzeniach.