„[…] Jakie strategie mają deweloperzy? Cordia Polska buduje mieszkania w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku i Sopocie. Ma w ofercie niemal 600 lokali, gotowych – ok. 50 (są w I etapie poznańskiego osiedla Modena, w sopockiej Leśnej Sonacie i w II etapie gdańskiej inwestycji Villa Jaśkowa Dolina). – Mamy tam zróżnicowaną ofertę: od 1 do 5 pokoi (30–127 mkw.), zdecydowana większość to najpopularniejsze dwu- i trzypokojowe lokale. Sprzedaż staramy się rozkładać równomiernie, aby uniknąć sytuacji, że na początku wyprzedadzą się małe mieszkania, a na koniec zostaną tylko te większe – zaznacza Tomasz Łapiński, prezes i dyrektor zarządzający inwestycjami mieszkaniowymi w spółce Cordia Polska. Jak dodaje, ceny mieszkań zależą od wielu czynników: adresu, oferty w danym mieście, konkurencji. – Ważna jest też sama inwestycja – czy to jeden etap, czy w sprzedaży są już kolejne – tłumaczy. – Co do zasady gotowe mieszkania są droższe niż te w budowie. Klient może obejrzeć budynek, okolicę, mieszkanie, które może szybko odebrać i wykończyć – wyjaśnia prezes. Przyznaje, że gdy na ukończonym osiedlu zostanie do sprzedania kilka mieszkań, deweloperzy mogą być bardziej skłonni do negocjacji ceny czy do promocji. Także Cordia stosuje takie rozwiązania”.