Po kilku udanych realizacjach w Warszawie i Krakowie, Cordia planuje debiuty w kolejnych polskich miastach. Ma w planach m.in. dwa projekty w Trójmieście, poszukuje działek we Wrocławiu i Poznaniu.
Cordia zadebiutowała w Polsce w 2014 r. i od tego czasu ukończyła nad Wisłą cztery projekty – trzy w Krakowie i jeden w Warszawie. Teraz buduje kolejne trzy w tych samych miastach. Krakowska Lotniczówka, II etap Zielonego Bemowa i uruchomiony niedawno Horyzont Praga na Gocławiu dostarczą na rynek ok. 24,6 tys. mkw. PUM. Cordia Polska ma jednak większe ambicje. W przygotowaniu ma następne inwestycje, w tym dwie na nowym dla siebie trójmiejskim rynku.
Sopot i Gdańsk już w kolejnym roku
– Chcemy wejść do Trójmiasta już na początku przyszłego roku. Mamy w przygotowaniu dwa projekty. Pierwszy powstanie w Gdańsku, na terenie dzielnicy Wrzeszcz, drugi na sopockim osiedlu Przylesie. Łącznie dostarczą na rynek 21,5 tys. mkw. PUM. Równocześnie nie zamierzamy rezygnować z rozwijania oferty warszawskiej i krakowskiej. W stolicy planujemy dwie nowe inwestycje, w Krakowie trzy – mówi Michał Melaniuk, Dyrektor Zarządzający Inwestycjami Mieszkaniowymi w Cordia Polska.
Firma poszukuje też dobrze skomunikowanych działek we Wrocławiu i w Poznaniu. Docelowo chce sprzedawać powyżej 1000 mieszkań rocznie. Jak jednak zauważa Michał Melaniuk, dla Cordii w Polsce ważniejszy jest zrównoważony rozwój niż sztywna realizacja celów sprzedażowych. – Mieliśmy jasny plan na ten rok: zwiększyć sprzedaż o 45%. Nie podejmujemy pochopnych decyzji. Sprawdzamy możliwości, badamy rynek. Będziemy stopniowo zwiększać skalę działalności – dodaje Dyrektor Zarządzający Cordia Polska.
Nowy projekt Cordii w Hiszpanii
Równolegle rośnie europejskie portfolio Cordii, która właśnie ogłosiła start swojego pierwszego, pilotażowego projektu w Hiszpanii. Osiedle złożone z 80 luksusowych apartamentów powstanie w Marbelli, na 7-hektarowej działce z widokiem na Morze Śródziemne. Firma przekonuje, że to dobry moment na inwestycje w tym regionie. – Hiszpanie są nastawieni do zakupów mieszkaniowych optymistycznie, na co wpływają wzrost wynagrodzeń i spadek bezrobocia. Popyt napędzają także kupcy zagraniczni – zauważa Tibor Földi, CEO Cordii.
Projekt w Hiszpanii jest obecnie w przygotowaniu. To duży krok dla marki, która do tej pory była obecna głównie w regionie CEE. Na Węgrzech, skąd pochodzi, Cordia jest wiodącym deweloperem. Poza Polską jest obecna także w Rumunii, gdzie również ma kilka projektów w przygotowaniu i jeden w trakcie budowy. Strategia Cordii zakłada zwiększanie skali działalności za granicą przy utrzymaniu dominującej roli rynku węgierskiego. Łącznie na wszystkich rynkach marka ma 4 tys. mieszkań w budowie (w tym 14% w Polsce) i przygotowuje kolejne 5 tys. (30% w Polsce).