Powrót
default_feature_image

Jeśli kiedykolwiek pracowałeś zdalnie, wiesz, że w domu czyha na ciebie tyle samo, jeśli nie więcej rozpraszaczy niż w biurze. Pewne zasady, organizacja, a nawet rozkład i aranżacja mieszkania mogą pomóc je wyeliminować. Jak wygląda idealne mieszkanie freelancera? Podpowiadamy.

Home office to coraz częściej spotykane zjawisko. W domu pracują nie tylko freelancerzy z własną działalnością, ale też pracownicy korporacji. W Polsce już 55% firm dopuszcza taką możliwość – wynika z badań Hays Poland. W miejscowościach powyżej 200 tys. zdalnie pracuje nawet co 3. osoba. Rozwój technologii sprawił, że grafik, księgowy, informatyk czy redaktor nie musi wychodzić z domu, żeby wykonywać swoje obowiązki. Jednak nadal, żeby wykonywać je efektywnie, musi zadbać o odpowiednie warunki.

  1. Wyodrębnione miejsce do pracy

Idealne rozwiązanie dla freelancera to układ przynajmniej z trzema pokojami – wtedy w jednym z nich można urządzić pokój dzienny, w drugim oddzielną sypialnię, a w trzecim gabinet. Taki układ jest ważny szczególnie dla tych, które pracują zdalnie, ale nie mieszkają same. W wyciszonym gabinecie mogą w spokoju skupić się na swoich zadaniach, a przy tym nie terroryzować pozostałych domowników. Oczywiście, pracować zdalnie można też w kawalerce. Wówczas warto zadbać o to, by stanowisko pracy znajdowało się w przesłoniętym, wydzielonym specjalnie w tym celu kącie pokoju – tam, gdzie nic nas nie będzie rozpraszać.

  1. Klient w domu czy w biurze?

Niekiedy freelancerzy przyjmują w domu klientów. Jak w takim wypadku zadbać o komfort swój i gościa? Przede wszystkim planując rozkład mieszkania. Wydziel w nim strefę nocną i dzienną. W nocnej może znaleźć się sypialnia, garderoba, łazienka. W dziennej – pokój dzienny i gabinet. O ile to możliwe, ulokuj miejsce do pracy jak najbliżej drzwi do mieszkania, tak żeby klient mógł wejść do gabinetu bezpośrednio z przedpokoju. Przyjmując klientów w domu, pamiętaj też o odpowiedniej aranżacji mieszkania – przynajmniej w strefie dziennej. Nie powinno się w niej znajdować wiele osobistych przedmiotów. Pralkę możemy zabudować, a prysznic lub wannę przesłonić ścianką – tak, by symbolicznie oddzielić przestrzeń prywatną od tej dostępnej dla gości.

  1. Wygoda i komfort przez cały dzień

Jeśli pracujesz zdalnie przy komputerze, nie urządzaj gabinetu w klimacie biurowym. W swoim kąciku do pracy musisz przede wszystkim dobrze się czuć. Ważny jest dostęp do naturalnego światła, wygodny, zdrowy dla kręgosłupa fotel. Jeśli masz taką możliwość – przygotuj sobie stanowisko do pracy na stojąco, które pomoże odciążyć plecy. Pamiętaj, że musisz sobie zapewnić spokój, więc warto zadbać o ciszę. Możesz to zrobić wyciszając całe pomieszczenie, albo po prostu kupić dobre słuchawki.

  1. Właściwa temperatura i wilgotność

Nic tak nie przeszkadza w pracy, jak 30 stopni w cieniu. W klimatyzowanych biurach upały są praktycznie nieodczuwalne dla pracowników, ale freelancerzy nie mają tak łatwo. W mieszkaniach dostępnych w nowych projektach od Cordii, takich jak Zielone Bemowo czy powstająca właśnie Lotniczówka, łatwo zainstalować klimatyzację – budynki są do tego przystosowane. To dobre rozwiązanie na lato z pracą zdalną. Możesz też zakupić klimatyzator przenośny i postawić go w gabinecie. Nie zapomnij tylko o odpowiednim nawilżeniu powietrza!

Dziękujemy za kontakt.

Zapytaj o mieszkanie